۱۳۸۵/۱۱/۱۹

پیش نویس یک قسم نامه

از آنجایی که ما برای فرهنگ بشری و از آن مهمتر برای دل و روده ی خودمان نگرانیم ...


از آنجایی که ما برای فرهنگ بشری و از آن مهمتر برای دل و روده ی خودمان نگرانیم قسم نامه ی زیر را تهیه و امضا کرده و از همه ی فارسی زبانان می خواهیم با امضای آن در نگرانی ما سهیم باشند. طبق این قسم نامه ما متعهد می شویم در نوشته ها، سخنرانی ها، خالی بندی ها، شعرها، فیلم هاو سریالها، آوازها، بذله گویی ها، خواستگاریها، تسلی دادن هایِ بعد از خاکسپاریِ عزیزان و مخ زنی ها یمان از نقل قولهایی که ذکر خواهد شد استفاده نکنیم و اگر از زور ناچاری به استفاده از آنها تن دادیم در ازای هر بار استفاده پنج فحش خیلی رکیک به خودمان و جد و آبادمان بدهیم و همچنبن به مخاطب مان اجازه دهیم همین فحش ها را به همین تعداد به ما بدهد. از شما هم می خواهیم با امضای این قسم نامه دلسوزی تان را نسبت به فرهنگ بشری و دل و روده ی ما و خودتان بر همگان اثبات کنید.


 


-اگر خدا نباشد همه چیز مجاز است.


-خدا مرده است .


بودن یا نبودن،مسئله این است.


-به سراغ زنان می روی،شلاق را فراموش نکن.


- رنجبران جهان متهد شوید ،شما چیزی برای از دست دادن ندارید جز زنجیرهایتان.


-هر کس بخواهد بر روی زمین بهشت بسازد،در نهایت جهنمی خواهد ساخت.


-روزگار غریبی است نازنین،عشق را در پستوی خانه نهان باید کرد.


-دو چیز مرا به حیرت وا می دارد ،ستارگان در آسمان و وجدان اخلاقی درون .


-انقلاب ما انفجار نور بود.


-می اندیشم پس هستم(و همه ی ورژن های دیگرش ...نظیر طغیان می کنم و شک می کنم و ...الخ)


-زندگی سیبی است که گاز باید زد.با پوست.


- هر اصلی کاذب و هر حکمی نامعتبر است


- هر وقت مُردم بقدر کافی می خوابم.


-همه چیز نسبی است.


-دل دلایلی دارد که عقل از آنها آگاه نیست.


-(خط به خط نامه ای که از قول چاپلین به دخترش نوشته اند)


-ارزش هر کس به حرفهائیه که برای نگفتن داره


-مذهب، افیون توده هاست.


- تاشقایق هست زندگی باید کرد
- زندگی عرضش مهمتر از طولشه
- نیمه پر لیوان رو ببین
- من همه ی کارام مثه بچه هام می مونن
- به نام حضرت عشق
- دارم دنبال خودم می گردم.


- کسی که ارزش گريه کردن داره، گريه ات نميندازه
- نبوغ 1 درصد هوش است + 99 درصد پشتکار
- سربازی آدمو مرد ميکنه
-من کودک درونم رو زنده نيگه داشتم
- عاقبت خاک گل کوزه گران خواهيم شد


پانوشت:

این همه اش نیست.فعلا همینها یادم آمد که مثل نقل و نبات در تاکسی و کلاس درس و پستهای وبلاگی و سخنرانی های روشنفکرانه و وراجی های بعد از مستی و نشئگی و نیم ساعت بعد و قبل از کتک خوردن و کتک زدن و قرار عاشقانه ی موفق و ناموفق و...الخ،پخش و پلا است. البته ایده ی این قسم نامه وقتی در ذهنم جدی شد که داشتم یک سریال فوق العاده در پیت نگاه می کردم و یکدفعه یارو قاتل سیبیل کلفته،در حالی که داشت خنجر خونی اش را با لباس قربانی پاک می کرد گفت :"وقتی خدا نباشد همه چیز مجاز است "...در آن لحظه مثل همان غریقی که در کتابهای دینی دوره ی راهنمایی مثالش را زده بودند چنان احساس تنهایی کردم که ناگهان گفتم "یا صاحب الزمان"...بله .واقعا امکان داردآدم با تماشای سریالهای در پیت ایمان بیاورد.


 


امضا کنندکان تا این لحظه :مکابیز،لئون ،امید میلانی،دن سیفون،dr jack،فرانی،بلانشت،البرز،  ،M y V i e w ،ازموسیس جونز، امید، آرمین امیرلو ،رویا ، گامپاگن ، ماندانا ،مانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر